“Ευτυχώς τα όνειρα θυμούνται, πως πατρίδα είναι εκεί, που χει ρίζες η καρδιά.”
Το ιστολόγιο αυτό είναι, αφιερωμένο στο Κρυονέρι, την γενέθλια γη των απανταχού Κρυονερίτων…






Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΖΕΚΙΟΪ ΑΝ. ΘΡΑΚΗΣ.

Τα τραγούδια αυτά του Ιντζέκιοϊ (Λεπτοχώρι) Αν. Θράκης έφτασαν στο χωριό μας από τον Χατζηαναγνώστου Κων/νο του Ευστρατίου, σε εμένα δε από την κόρη του Γραμματόγλου Αθηνιώ σύζυγο Δημητρίου.

 
  ΚΥΝΗΓΟΣ

Κυνηγός που κυνηγούσε εις το δάσος μια φορά
έτυχε να συναντήσει μια ερημοεκκλησιά.

Προχωρεί και μπαίνει μέσα με λυπητερή καρδιά.
Βλέπει μια και προσκυνούσε μια μικρή καλογριά.

Καλογριά της λέει ο νέος τ΄ όνομά σου σου ζητώ
ας το μάθω κι ας πεθάνω στο ερημοκλήσι αυτό.

Το όνομά μου δεν στο λέω γιατί θα με λυπηθείς
γιατί εσύ ήσουνα η αιτία καλογριά για να με δεις.

5 και 35 και 50 και 8 αν ρωτάς για τ΄ όνομά μου
τ΄ όνομά μου είναι αυτό.





ΤΑ ΡΑΦΤΑΚΙΑ

Σήμερα τα ραφτάκια δεν έχουνε δουλειά
ωχ δεν έχουνε δουλειά.

Πήραν τα τουφεκάκια και πήγαν για πουλιά
ωχ και πήγαν για πουλιά.

Στο δρόμο που πηγαίναν βρίσκουνε μια μηλιά
ωχ βρίσκουνε μια μηλιά.

Σε μήλα φορτωμένη κι απάνω μια ξανθιά
ωχ κι απάνω μια ξανθιά.

Ξανθιά μ΄ κατέβα κάτω δυο λόγια να σου πω
ωχ δυο λόγια να σου πω.

Δυο λόγια της αγάπης και πίσω να διαβώ
ωχ και πίσω να διαβώ.

ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Μάννα μου τα λουλούδια μου συχνά να τα ποτίζεις
πρωί με τη δροσιά συχνά να τα ποτίζεις
μάννα μου γλυκιά.

Αφήνω γειά στη γειτονιά σ΄ όλα τα παλικάρια
μάνα μου γλυκιά σ΄ όλα τα παλικάρια
μάνα μου έχε γεια.

Αφήνω και στη μάνα μου τρία γυαλιά φαρμάκι
μάνα μου γλυκιά τρία γυαλιά φαρμάκι
μάνα μου έχε γεια.

Τόνα να πίνει το πρωί τ’άλλο το μεσημέρι
μάνα μου γλυκιά τ’άλλο το μεσημέρι
μάνα μου έχε γεια.

Το τρίτο το φαρμακερό να πίνει όταν κοιμάται
μάνα μου γλυκιά να πίνει όταν κοιμάται
μάνα μου έχε γεια.
'Ερευνα-Φωτογραφίες Χουβαρδάς Θ. Αλέξανδρος